torsdag 10 november 2011

Favoritförfattare

Boktokig har haft en diskussion om favoritförfattare som jag kommenterat, men sen inte svarat vidare på. Så jag tänkte göra det här och nu istället :)

Efter noga övervägande har jag valt ut vilka som i dagsläget är mina favoriter  (inte i någon rangordning)

* Hellström & Roslund
* George RR Martin
* Terry Pratchett
* Ian Irvine
*Arne Dahl

Min motivering till varför just de är mina favoriter var att jag håller lite extra koll på dem, när de ska utkomma med något nytt och så. Men sen har jag ju andra slags favoritförfattare, som jag vet att jag alltid kan ta till när jag är sugen på att få en speciell läskänsla. Michael Connelly är en sådan. Och Marian Keyes. Jag har inte läst alla deras böcker, men jag vet att jag kommer göra det så småningom. Michael Connelly läser jag gärna när jag är ute på landet, eller av någon anledning kring jul (ingen aning om varför). Marian Keyes är perfekt sällskap på stranden.

Vilka är era favoriter och varför?


2 kommentarer:

  1. Har du läst Viskleken som är nominerad till bästa deckare?

    SvaraRadera
  2. Nej jag har inte hunnit till den ännu, men jag jobbar mig framåt :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar