söndag 27 november 2011

Europa Blues - Arne Dahl

Den fjärde boken om A-gruppen börjar med en liten flicka som blir skjuten i armen, en kropp som hittas bland järvarna på Skansen och åtta öststatskvinnor som försvinner spårlöst från en flyktingförläggning. Hur hänger de olika händelserna ihop och vad har de att göra med en nittioårig professor som åker tunnelbana? A-gruppen har som vanligt flera trådar att nysta i och denna gång skickas en av dem till Milano för att kolla upp en koppling till en italiensk boss i den undre världen.
Händelser som utspelade sig under andra världskriget och trafficking är också ingredienser som gör den här kriminalromanen till något extra.

Arne Dahl vann ju priset årets kriminalroman för Viskleken och jag ser verkligen fram emot att läsa den. Jag sa ju att jag skulle ge mig på någonting annat efter Europa Blues, men jag "råkade" börja på De största vatten, nästa del i serien. Jag är helt enkelt fast i Arne Dahls värld :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar