onsdag 2 november 2011

Upp till toppen av berget - Arne Dahl

Upp till toppen av berget utspelas en tid efter Ont blod. A-gruppen har splittrats och chefen, kriminalkommissarie Jan-Olov Hultin har gått i pension. Han går hemma och klipper sin gräsmatta och försöker intala sig att han är tillfreds med livet.
Paul Hjelm och Kerstin Holm, två av A-gruppens tidigare medlemmar kallas in när en ung fotbollssupporter blir ihjälslagen på en känd krog i Stockholm. Men det som till en början verkar vara ett enkelt fall av rått vardagsvåldsbrott visar sig snart bli mycket mer komplicerat. Det var nämligen inte bara överförfriskade supportrar på krogen den kvällen. Sedan exploderar en cell på Kumla och en uppgörelse inom den undre världen äger rum i Sickla industriområde. Snart har hela A-gruppen händerna fulla igen.


Nu är jag verkligen helt fast i Arne Dahls serie om A-gruppen. Jag har redan påbörjat nästa bok, men sen tror jag det är dags att prova någonting nytt :)

Inför nästa år har jag nog tänkt göra en läslista på samma sätt som Lotta, annars blir det lätt att jag snöar in på samma typ av böcker hela tiden och det är ju lite synd.


1 kommentar:

  1. Nu måste jag ta tag i det här att läsa Arne Dahl. Lånade en bok i sommar för att läsa, men hann inte ta tag i det förrän den skulle tillbaka och så blev det inte av!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar