lördag 18 december 2010

Shopping och ny bok :)

Idag har jag sprungit runt och köpt julklappar och är nu helt slut! Men innan jag kom iväg blev jag tvungen att skotta mig helt svettig... ett av det värsta med vintern när man bor i hus. Snön verkar aldrig vilja sluta vräka ner. Jag är nu iaf nästan klar med klapparna för i år och jag känner mig nöjd. Det är så roligt att köpa julklappar! Det är så mycket roligt att se fram emot de närmsta två veckorna, helt klart den de bästa veckorna på hela året! Igår bakade jag och Zelda lite julgodis men vi är inte klara, mer ska det bli! Nu är barnen hos sin pappa tills på tisdag. Då hämtar jag dem på skola och dagis och då är det JULLOV! Jag  skulle vilja köpa granen nu och klä den men jag får nog hålla mig tills på tisdag när barnen kommer :)

Ikväll har vi kollat Robinson och det var ju lite roligt att en Sundsvallsbo vann! Vi visste inte ens att han var från Sundsvall förrän igår när det stod i tidningen. Kul kul, men det hade varit ännu roligare om det hade varit en kvinna som vann.

Igår läste jag ut Saga och fick nöjet att välja en ny bok! Det är bland det bästa jag vet, men det har aldrig varit så svårt förut! Jag tror att det beror på att jag inte kände mig färdig med Valhalla än. Jag ville inte släppa de människor jag följt så länge nu men har insett att jag nog måste det. Det finns ju liksom inga fler böcker... Jag tänkte att jag skulle hitta något liknande, men inget jag hade kändes lockande. Därför blev det något helt annat. Jag gör min man sällskap med en Agatha Christie! Jag ska faktiskt läsa om en bok vilket jag aldrig gjort förut. Eller, jag har inte läst den själv, men jag har hört den läsas av en skolfröken i 6:an. Jag kommer inte ihåg så mycket av boken som är "Tio små negerpojkar", men jag minns att jag älskade den och fascinerades väldigt mycket.

Nu ska jag krypa ner och läsa så jag orkar fortsätta med julstöket imorgon! Godnatt alla kära :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar