fredag 3 december 2010

Guatemalamarknad

Igår var vi på Guatemalamarknad på Tindras skola. Det är en marknad som barnen och personalen håller varje år för att samla in pengar till sin vänby i Guatemala som heter Yalambojoch. Barnen har under de senaste veckorna samlat in och tillverkat saker som de säljer på marknaden. På bilden ser ni vad jag handlade. Det gröna hjärtat har Tindra sytt så det köpte vi av henne när det var hennes tur att stå vid klassens bord. I påsen är det ett te på lösvikt som heter rabarber/grädd och luktar underbart! Jag hoppas att de lyckades samla in mycket pengar och det tror jag att de gjorde :) 
Efter marknaden övveraskade jag Marcus med att ha bokat bord på en restaurang och bjöd honom på trerätters. Barnen är hos sin pappa nu i några dagar så vi passar på att göra mysa på tu man hand. Idag är Marcus på kurs hela dagen så jag tänkte slå in lite julklappar nu och sedan åka ut och handla fler! Jag har inte köpt några än men jag har alltid en massa saker liggande i gömmorna som jag ska titta igenom innan jag åker och köper mer :)
Trevlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar