söndag 12 december 2010

Magsjuka i huset

Ja det blev ingenting av middagen igår och julbordet idag tyvärr. Zelda kräktes medan pizzadegen jäste och vi andra proppar i oss vitpeppar och håller tummarna. Idag har Zelda mått bättre, inget kräks men magen är inte alls som den ska. Ikväll fick hon feber också, 39,1 så hon har varit lite loj idag. Det tråkigaste är såklart att vi missade det årliga julbordet med familjen idag, och att Zelda missar sitt luciafirande imorgon :( Hon har längtat så mycket och igår innan hon blev sjuk tränade hon och gick runt i linne och krona. Vi får ha lucia hemma isället, men det blir ändå inte samma sak. Tyvärr har ju inte kameran kommit fram än heller men jag ska ta en riktig koll i bilen imorgon. Det enda jag kan komma på är att den kan ha ramlat ut där.

Lite roligt har det fört med sig i alla fall! Nostalgi! Jag har lånat det första Zelda-spelet av Therese och suttit klistrad hela eftermiddagen :) Känner ni igen bilderna, det här är nostalgi för mig! Härliga minnen från barndomen :)





3 kommentarer:

  1. Usch, fy vad trist! Håller tummarna för att ni andra klarar er!

    SvaraRadera
  2. Det blir ju sällan riktigt som det var tänkt. Jaja, vi får ta nya tag med traditionen nästa år.

    SvaraRadera
  3. Fy bubblan för magsjuka, det värsta jag vet!!! Knaprar vitpeppar så fort jag hör talas om det ;) Och jag har klarat mig sen barnen var små och gick på dagis...5-6 år... Tack och lov =) Krya på er!!!!

    (lär ju åka på det nu när jag skryter så ;) )

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar