lördag 11 december 2010

Fullspäckade dagar innan jul

Jag har blivit lite lat med bloggandet på sista tiden och det är ju inte bra! Eller inte så lat kanske, men jag har inte suttit vid datorn lika mycket som jag brukar. Det beror alltså inte på att det inte händer något här, utan tvärtom! I onsdags var det "stora bakdagen" här hemma. glutenfria lussebullar och peppparkakor plus vanliga pepparkakor bakades. I torsdags var vi på julfika hos min vän Helena, igår hade Tindras klass julfest och direkt därifrån åkte vi hem och fick på julfika hos grannarna. Idag är det ganska lugnt men snart ska jag baka pizza för Henke, Tessan. Alvin och svärmor kommer hit och äter med oss. Imorn är det julbord på schemat och sen fortsätter det så här fram till nyår, men det är bara roligt!

Jag hade med mig kameran igår på julfesten men tyvärr hade jag inte den med mig hem...Har ingen aning om vart den tagit vägen eftersom jag vet att jag lade ner den i väskan efter att ha fotat. Julbaket fotades också men de bilderna har jag på en annan dator så de kan jag inte lägga in nu :)

För övrigt är jag otroligt spelsugen idag men kan inte ta tag i spelberoendet när hela familjen är hemma känner jag. Jag vill vara ifred och sjunka in i ett roligt data- eller TV-spel i lugn och ro. Det ska vara terapi, och det blir det inte med två barn och en spel-hatande man som ska lägga sig i och hjälpa till och pusta och stöna och undra vad det blir för mat idag...:) Det får bli en annan dag helt enkelt.

Trevlig helg allihop!





1 kommentar:

  1. Låter trevligt med allt julestök, och jag hoppas du hittar din kamera.
    Om du känner en avkoppling i att spela så ta dig tid, det är viktigt att göra sådant som får en att må bra.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar