fredag 17 december 2010

Fredag och äntligen tillbaka till verkligheten!

Nu har vi varit isolerade här hemma i en vecka på grund av magsjuka. Zelda blev sjuk först och är inte helt återställd än stackarn och igår natt blev Marcus dålig. Jag och Tindra har klarat oss, än så länge iaf! Dagarna har sett ungefär likadana ut, skjutsat Tindra till skolan, ätit frukost, spelat Zelda och byggt pussel och hämtat Tindra igen. Mycket TV-spelande och pusslande har det blivit. Jag har inte vågat baka pga magsjukan så nu har jag massor att ta tag i innan jul! Jag har gjort en lista idag som ser ut ungefär såhär:
  • Baka pepparkakor
  • Baka bröd
  • Baka julgodis
  • Köpa julklappar
  • Slå in julklappar
  • Skriva rim
  • Köpa julgran
  • Klä granen
  • Köpa hyacinter och plantera
  • Städa lite
  • Ev göra pepparkakshus med barnen
  • Göra julmat
Ja, säkert saker jag glömde också. Ikväll är vi bortbjudna på middag, på söndag ska vi på Julton i GA-kyrkan och på måndag ska vi på julbord på Stadshuset, så det är inte mycket tid kvar att spela på. Dags att sätta igång med lite bakning!


2 kommentarer:

  1. Hoppas alla blir bra snart! Vilken lista du har framför dig-men nästan bara mys i alla fall :) Här är det packing som gäller då vi flyttar i morgon. pjuhh :) ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Magsjukan låter inte så mysig, men resten låter idylliskt. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar