tisdag 7 december 2010

10800 pärlor

De senaste tre dagarna har jag suttit klistrad framför den största pärlplattan jag byggt hittills. 10800 pärlor har jag byggt på 12 stycken plattor. Jag blir helt fast när jag sätter igång och vill bara fortsätta tills det är klart. Det har resulterat i några alldeles för sena nätter...Inatt kom vi inte i säng förrän 03:00. Det fungerar när barnen är hos sin pappa men nu är det slut med sånt. Tur att pärltavlan är klar! Men nu är jag sugen på att sätta igång med nästa. Frågan är ju fortfarande, vad ska man göra med alla tavlor? De passar inte här i vårt hus och kanske inte i någon annans hus heller :) Men det är roligt och det är terapi!

Pussel, vad ska detta bli?

Så blev det :)
 Orginalet som egentligen är ett 1000-bitars pussel.




4 kommentarer:

  1. Wow! Vad duktig du är! låter som en jättekul grej och kan tänka mig vilken bra terapi det är! Är de dyrt att laga ett sådant bilde?

    SvaraRadera
  2. Cathrine: Det är inte så farligt dyrt när man väl har köpt startpaketet med dataprogrammet som gör bilderna till mönster och en första uppsättning pärlor och plattor. Det finns att köpa på lite olika ställen på nätet. Här är en länk där man enkelt ser hur det går till: http://fosfor.se/parlplattor-20

    SvaraRadera
  3. Fräckt! Förstår att det måste tagit en otrolig tid, men fint blev det!

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt! Vad fint du kan göra! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar