söndag 18 september 2011

Resekväll med Exitours

I  måndags var vi inbjudna till hotell Knaust för en kväll i resornas tecken. Det var Exitours som bjöd in och representanter ifrån Hurtigruten och Jambo tours som föreläste för oss. Jag tog med mig Therese och jag kan nog säga att vi båda blev vääääldigt sugna på att resa!

Hurtigruten blev mer lockande än någonsin och bilderna vi fick se var fantastiska! De har också resor till Svalbard för att se på isbjörnar, Grönland för att träffa inuiter och Antarktis för att se på pingviner. Tyvärr kostar det ju en hel del, men någon gång i livet så...


Jambo tours har rundresor med svensk- eller engelsktalande guide i hela världen. Vi fick se bilder och höra lite om tre olika resor. En rundresa i Peru där man fick se och uppleva allt som Peru kan erbjuda. En resa till Nya Zeeland och en safari i Afrika. Safarin och Peru var det som lockade mig mest, men jag vill resa överallt! Fördelen med sådana här resor är att man verkligen får se landet på riktigt. Allt som är utav värde, och allt ingår i priset. Mat, boende på olika ställen och alla flygresor.

2 kommentarer:

  1. Hurtigrutten är superfint, en kompis till mig brukade säsonga på båten. Men ni borde nog vänta lite med det just nu. Är den båten det stått om på aftonbladet det sista, som brunnit och håller på att kantra :)

    SvaraRadera
  2. Om jag hade råd, då hade jag bokat en resa direkt! Förr ville jag bara åka dit det var varmt, men nu är det upplevelsen mera som lockar:).
    Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar