onsdag 7 september 2011

Min underbara fantastiska dotter!

Här hemma har vi sjukstuga idag. Det är skolbacillerna som har invaderat. Tindra kom hem med feber i fredags och var hängig hela helgen, nu är hon pigg med bara lite hosta kvar, men nu har istället jag och Marcus blivit sjuka och Zelda är på gång.

Ikväll satt vi vid TV-n och tittade på Bonde söker fru och i reklamen säger Tindra:
- Det är ju typiskt att ni ska bli sjuka nu när jag är frisk!
- Ja, säger jag. Men det är nog bra också för om vi alla är sjuka samtidigt, vem ska då ta hand om oss och laga mat och göra allt som vi inte orkar när vi är sjuka?
- Men mamma, du lagar ju mat fast du är sjuk?!
- Ja, som mamma har man ibland inget val, man får inte bli sjuk. Man måste göra allt det där ändå.
Tindra funderar en stund och sedan säger hon:
- Mamma... skulle du kunna tänka dig att äta nudlar?
- Nä, jag är ju allergisk mot vanliga nudlar.
- Men Marcus, du då?
- Ja, jag äter allt.
Tindra funderar en stund till och säger sen lite långdraget:
- Jag tror att jag kanske kan göra köttbullar eller korv också...

Min goa goa 8-åriga tjej! Jag blev så rörd av hennes omtanke :)

En annan sak som rört oss ikväll är såklart flygolyckan i Ryssland. Fruktansvärt... Jag är inget hockeyfans på något sätt med det känns konstigt att ett helt lag bara kan försvinna sådär. Och jag tänker på alla unga fruar och barn som mist sina livspartners och pappor. Otroligt tragiskt...

Nu ska jag försöka tömma huvudet och krypa till sängs och vila upp min värkande kropp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar