tisdag 6 september 2011

Dolly Parton!


Jag säger bara, vilken kvinna!
Hon var rolig och sympatisk och hade inga problem att både bjuda på sig själv och driva med sig själv. Vi fick höra repliken "It takes a fortune to look this cheap :) Dessutom är hon ju en riktig business woman och det gillar jag. Mest imponerad blev jag över hur musikalisk hon är och att hennes röst lät som den alltid gjort trots att hon är 66 år. Hon spelade åtta olika instrument på konserten, flygel, elguitarr, fiol, banjo, munspel, saxofon, någon slags flöjt och cittra. Ja det var en riktig show som har fått en del negativ kritik, men eftersom det var första gången jag såg henne reagerade jag inte på att "man har hört mellansnacket förut". Hon pratade väldigt mycket om sitt liv och framförallt sin uppväxt vilket jag tyckte var både roligt och mysigt.
Konserten var glittrig och glammig samtidigt som den var finstämd och mysig :)
Får ni chansen någon gång så gå och se Dolly, även om ni inte är något stort fan, det är underhållande!

1 kommentar:

  1. Kul! Jag skulle ha gått på konserten häri göteborg, hade bokat in ett gäng kunder där. men hann inte hänga med tyvärr =/

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar