tisdag 6 september 2011

Recept nr1 - Linas matkasse

Igår kväll kom leveransen från Linas matkasse, så idag provade jag det första receptet. Parmesangratinerad fisk med tomat och champinjoner. Det lät jättegott tyckte jag och det var det också! En bra start alltså :)
Alla menyer är beräknade för 4 personer, men jag tyckte det blev mer än så. Jag åt massor, men ändå blev det 3 riktigt stora matlådor. Henrik är ju allergisk mot allt från havet och Alvin var inte intresserad av att ens smaka tyvärr. Men desto mer till mig :)

Jag kommer aldrig få fota till någon kokbok, men ni får tro mig att det var väldigt gott!


Alvins mer "vanliga mat"

Här kommer receptet:

Sätt ugnen på 175 grader.
Koka ca 900g potatis (blev mycket över för mig)
Skölj och torka av ca 600g sejfilé. Bred ut fisken i en ugnsfast form.
Häll 1dl grädde över fisken och strö över ca 2/3 tsk salt och 1krm svartpeppar.
Skiva 3 tomater och 125g champinjoner och fördela över fisken.
Strö över blad av 1/2 kruka basilika och ca 80g parmesanost.
Ställ formen mitt i ugnen och tillaga i ca 25 min. Efter 15 minuter, höj värmen till 225 grader.
Koka 300g broccoli och servera tillsammans med fisken och kokt potatis.




2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar