fredag 16 september 2011

Bilsemester söderut del 2

Nu har vi kommit fram till målet med resan, Vimmerby och Astrid Lindgrens värld. Vi bodde i Mariannelund och det var inte alls långt till Vimmerby därifrån. Kullagården hette vandrarhemmet och det rekommenderas verkligen till alla barnfamiljer! Bra pris och mycket att göra för både barn och vuxna.

Jag har krånglat massor med bilderna men tyvärr får jag inte till det som jag skulle vilja. De kommer i lite fel ordning och en del som jag ville ha med gick inte att ladda upp. Men här kommer lite iaf :)

Tindra och Zelda tar genvägen från Lottas hus in till Tant Berg.
Zelda vid Lottas röda trehjuling.
Bråkmakargatan! Här spelades filmerna om Lotta in.
Här inne kunde man åka ett sagotåg och höra Malin i Saltkråkan berätta om sitt liv. Väldigt uppskattat, och trots att Zelda aldrig sett Saltkråkan så kommer hon ihåg och pratar fortfarande om det här tåget.
Zelda i en stor bok med texter ur Astrid Lindgrens sagor.
Karlsson på Taket i en liten teater. Det var det första vi såg och Zelda var helt fångad :)
Världens bästa Karlsson!
Törnrosdalen.
Jonathan Lejonhjärta och Jussi ber barnen om hjälp att smycka Körsbärsdalen.
Mattisborgen. Här satt vi och tittade på en föreställning, och sedan fick alla komma ner och prata med Ronja, Birk och dom andra.
Här kommer Mattis med sina rövare!
Villa villekulla som var väldigt välbesökt.
Inne i Pippis kök.
 Tindra på Hoppetossa!

 Den lilla lilla staden var det som jag tyckte bäst om :) Allt i miniatyr.

Zelda fick ett armband av Lovis.

Gulligt i den lilla lilla staden.
Pippi rattar Hoppetossa.
En rolig flotte som man drog sig fram på.
Tyvärr ville inte regnet hålla sig borta, men det gjorde inte så mycket. Så här fina blev vi i gula regnponchos. Har hört att det är väldigt hett med ponchos i höst så de kanske kommer till användning fler gånger... ;)
Paradis Oskar tar sig en sväng om med Prussiluskan och Rasmus väntar på att få dra iväg på luffen :)

Ja, hit åker vi gärna fler gånger! Synd att det är så långt bara...

2 kommentarer:

  1. Mysigt ser det ut att vara där :) // Mamma

    SvaraRadera
  2. Vad kul det såg ut :) Får åka dit när jag en gång får barn :) Jag älskar allt som har med Astrid Lingren att göra. Har årskort på junibacken,så jag tar alltid med dem små jag passar dit :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar