måndag 8 augusti 2011

Hej igen...

Oj oj vad svårt det är att få till några inlägg här. Dagarna flyger verkligen iväg och nu börjar det kännas som att sommaren är slut. Fast förhoppningsvis kan vi få en värmebölja till innan hösten tar över..
Mina dagar går åt till amning, blöjbyten och allt vad det innebär att ha en liten bebis. Skillnaden från förra gången jag var mammaledig är förstås att jag har storebror att tänka på också. Jag inser nu att jag kommer leva med ständigt dåligt samvete för att jag inte räcker till.
Jag tror att de 15 timmar i veckan som Alvin får vara på dagis kommer bli guld värt, där kan han få stimulans och utlopp för all energi som en 3åring besitter. Och Vilmer slipper slåss om mammas uppmärksamhet. Och kanske kanske hinner mamman ta upp sin läsning igen korta stunder :)

För övrigt är vinterns långsemester i Thailand nu bokad och klar. Kamala beach i 2 månader, det ska bli underbart!



2 kommentarer:

  1. De kommer säkert att få kul med varandra sedan och då blir det dåliga samvetet bättre!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar