lördag 20 augusti 2011

Arbetsdag

Jag har under en ganska lång period varit frustrerad över alla saker som jag skulle vilja ha gjort i vårt hus. Nu menar jag inte de stora projekten (som renovera ena toaletten eller tapetsera om vardagsrummet) utan mindre men ändå tidskrävande saker. Som att röja ur det gamla köket på övervåningen. Det har ju varit ett riktigt skräprum, men är tänkt att bli ett barnrum så småningom.
Idag har vi därför haft en riktig arbetsdag här hemma. Alvin har fått vara hos farmor och Vilmer sover ju en hel del på dagarna så vi har hunnit ganska mycket, även om det är massor kvar. Henrik har även röjt i vår carport så vi har en hel släpvagn full som ska till tippen. Känns jättebra! Sen är det saker som ska skänkas till Erikshjälpen också. Fortfarande är det många dagars jobb kvar, men vi har börjat i allafall...

Långt ifrån ett mysigt barnrum

Jag har jättemånga idéer på hur jag skulle vilja inreda rummet sen. Trätaket som är av furu ska vitmålas och ett fint trägolv istället för den hemska plastmattan. Och så fina tapeter. Här är ett par från Sandbergs som jag gillar.

Tapeten Hjalmar

Tapeten Anders




3 kommentarer:

  1. Det är så skönt att få sådant gjort. Tapeterna är jättefina - svårt val...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så skönt att röja hemma. Det har vi också gjort i sommar. Inte har jag saknat något som vi har kört till tippen heller. Man sparar på så mycket skräp. Fina tapeter, Hjalmar skulle passa bra i min sons rum. Trevlig söndag. Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det känns verkligen jättebra. Jag skyller mycket av vårt skräp på maken, men jag är en rätt duktig samlare själv :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar