måndag 27 september 2010

Alltid steget efter

Jag älskar böcker, men det behöver inte nödvändigtvis vara nya böcker. Snarare ligger jag alltid steget efter alla nyheter. Jag är inte precis någon bokhora.
Detta beror väl dels på tidsbrist, men också på att jag precis som Lotta skrev i ett tidigare inlägg är ”periodare”. Vissa veckor gör jag knappt annat än läser på kvällarna, andra gånger går det flera veckor innan jag ens öppnar en bok. Dessutom är jag genrebunden. Om jag är "inne" i en viss genre kan jag inte bara byta. Och ofta är jag insnöad på "fel genre". När den nya kriminalromanen lanseras är jag såld på fantasy och tvärtom.

Men varför måste man alltid hänga med? En bra bok är ju bra oavsett om den kom ut för tre år sen. Jag fortsätter med andra ord att fynda "gamla" böcker på rea :)


Nu ska jag göra en ny playlist på Spotify och sen är det god natt.

3 kommentarer:

  1. GRATTIS till superfin blogg, jag har missat!!! Oj vad ni har bloggat!!!! Ska verkligen följa den, synd bara att jag inte läser alls, bara pysslar med händerna. Önskar att jag läste oxå men somnar om jag lägger mig med en bok :) Pussss o Kram/Helena G

    SvaraRadera
  2. Du får göra en "läsmusiklista" :) Att ha på soft när du läser.. Eller snarare.. kan du göra en till mig? ;) Kan inte läsa när det är tyst!

    Tipsa gärna om några bra kriminalromaner sen när du kommit in i den svängen igen!

    SvaraRadera
  3. Håller med!!! Fyndar alltid böcker på loppis =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar