måndag 13 februari 2012

Phuket Fantasea

I lördags var vi på Phuket Fantasea. Jag har hört och läst mycket om det och det finns många delade meningar om stället. Jag och barnen tyckte att det var helt fantastiskt! Det enda jag kan klaga lite på var maten som inte var så roli och den höga ljudvolymen på showen. Fantasea är alltså som en nöjespark med olika attraktioner som ett jungeläventyr där man kan se vita tigrar och elefantridning. Det finns en massa affärer och försäljare på området och flera restauanger. Man kan inte köpa biljett och bara gå i parken, utan man måste antingen köpa biljett till den stora showen eller till middagsbuffén som serveras i en stor stor förgylld byggnad för att få komma in. Vi köpte hela paketet, men vi hade kunnat hoppa över maten och ätit någon annan stans istället. Showen var helt fantastisk och barnen var lyriska! Tyvärr var det fotoförbud så jag har inga bilder därifrån men det finns lite att se på nätet, youtube till exempel. En rolig sak vi gjorde var att fotografera oss i traditionella thaikläder vid olika kulisser. Jag och barnen blev påklädda och fick sedan posera i fina kläder och stora förgyllda kronor. Sedan fick vi några bilder i ett litet album och resten på CD. Ett roligt minne som barnen verkligen uppskattade!
Min vackra dotter i sina traditionella thaikläder som hon känne sig så fin i!

Alvin och Zelda tittar på stora fina fiskar i The Golden Sea.

Det hör ju inte till vanligheterna att jag fastnar på någon bild, så nu får ni två på en gång när Tindra höll i kameran för en stund.

Jag och världens gosigaste Zelda! Alvn i bakgrunden också :)

Tindra och Zelda poserar med en ja...vet inte vad, en utklädd person :)

Tindra på bron över till restaurangen.

Matsalen där man äter buffé sägs rymma 4000 pers. Den var gigantisk! Men maten var ingen hit, kunde ha skippats,.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar