lördag 4 februari 2012

Just kids - Patti Smith



Det här var en otroligt härlig och inspirerande bok. Så inspirerande att jag åkte iväg till Phuket och köpte ritblock och pennor. Nu ska här målas! Patti Smith är en otroligt stark och cool kvinna och det är väldigt fashinerande att läsa om hennes liv och hennes väg till framgång. Jag visste inte så mycket om henne innan och det lilla jag trodde mig veta var mest förutfattade meningar som visade sig vara osanna. Jag beundrar henne verkligen för att ha gått sin egen väg och slagit igenom på det sätt hon gjorde. Det är också spännande att läsa om livet i New York under 70-talet och alla kändisar som korsar hennes väg. Jag känner igen mig själv en hel del i Patti och i Robert Mapplethorp som var hennes "livskamrat". Jag kallar honom för livskamrat även fast de inte levde som ett par speciellt länge. Men ändå känns det som att det är det mest passande ordet på den speciella relation de hade och som det var intressant att få ta del av. Kort och gott, Patti Smith är en otroligt fashinerade kvinna så har ni chansen så ta del av hennes intressant liv och läs boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar