tisdag 14 februari 2012

Den som törstar - Kristina Appelqvist

"Äntligen har jag fått en dagbok! Det här är helt klart min bästa födelsedagspresent!"

Liksom Kristina Appelqvists förra deckare, utspelar sig Den som törstar i Skövde med Västgöta universitet som centrum. Denna gång är det en av universitetets proffessorer som avlider. Av naturliga orsaker tror man till en början, men sedan hittas en världsberömd operasångerska, som kommit hem till Sverige för att sjunga på begravningen, också död. Polisen med kommissarie Filip Alexandersson i spetsen börjar tro att de båda dödsfallen hör ihop och att även proffessorn blev mördad.


Kristina Appelqvist skriver lättlästa småmysiga deckare med trevliga, okomplicerade karaktärer. Jag får en känsla av att det är skrivet för lite yngre läsare, men jag kan ha fel. Det är inte på något sätt dåligt, men personligen hade jag svårt att engagera mig i boken. Först på slutet hettar det till lite och jag blev nyfiken på riktigt vem som var mördaren. 
Betyg 2,5 av 5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar