onsdag 7 december 2011

Mer pocket


Fler inköp till resan! Det är så roligt att köpa pocketböcker så jag kommer att ha hur mycket som helst att läsa i Thailand. Tur vi ska vara där i 3 månader! Någon som läst någon av dessa böcker?
"Mayatestamentet" hade jag inte hört talas om förut, men den låter lite lik Da Vinci-koden, samma stuk. Den låter bra tycker jag. "En liten hattaffär..." vet jag att många läst och gillar så de får bli ett mysigt inslag på resan. Katedralen vid havet är en klassiker som jag hört en hel del om, framför allt när jag läste historia på universitetet. Vår lärare pratade mycket om den och jag blev sugen att läsa. Den utspelar sig i Barcelona på 1300-talet och sägs beskriva dåtidens samhälle väldigt bra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar