onsdag 2 maj 2012

Utmaning igen


Bokmalen har utmanat oss och här kommer svaren på hennes 11 frågor.

1. Har du läst en bok som alla andra älskade men inte du?
Fågeln som vrider upp världen verkar alla gilla, men det gjorde inte jag.

2. Vilken karaktär från en bok hade du velat ge ett slag på käften och varför?
Tensor från The three world cycle. Han är självgod, uppblåst, inbilsk, egoistisk och helt enkelt puckad i huvudet.

3. Vilken är din favoritgenre?
Fantasy och kriminalromaner, kan inte välja mellan dem

4. Vilken tid på dygnet läser du helst på?
På kvällen

5. Vilken bok önskar du att du själv hade skrivit?
Sagan om ringen. 

6. Vilken fiktiv karaktär påminner mest om dig?
Oj va svårt, det kan jag inte svara på. 

7. Vilken bok ger dig riktiga sommarkänslor?
Jag har nog ingen bok som är utpräglad sommar, däremot ger Morden i Midsomer på tv grym sommarkänsla

8. Nämn den vackraste boktitel du läst.
Det finns ju så många men jag väljer Den oändliga historien

9. Vilken bok erkänner du helst inte att du läst?
Alla böcker av Margit Sandemo var jag tokig i som tonåring, men det kanske jag inte pratar så högt om numera :)

10. Vilket bokformat tycker du bäst om?
Inbunden när jag är hemma, pocket när jag är på resa

11. Vilken är den bästa bok du läst i år?
Just nu slåss Kyrkogårdsboken av Neil Gaiman och Familjegraven av Katarina Mazetti om titeln, men året är fortfarande ungt :)

En del av utmaningen ligger ju i att hitta på 11 nya frågor och skicka vidare, men jag tror att jag väntar med det eftersom det snurrar runt väldigt många såna här utmaningar just nu. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar