tisdag 3 april 2012

Hemma igen till vardagen

Nu är även jag hemma i Sverige och vardagen igen, för några dagar i alla fall. Om en vecka åker jag och Marcus iväg på en ny resa men först ska jag hinna njuta lite av att vara hemma i vårt älskade hus med mina älskade saker. Tänk vad man uppskattar allt när man varit borta så länge! Jag längtar mest efter mina rutiner och mina små projekt jag har här hemma. Just nu längtar jag efter att gå på biblioteket och låna en ljudbok som jag kan lyssna på här på dagarna medan jag pysslar. Det ska jag göra imorgon, en bok borde jag hinna med på den här veckan. För övrigt går det trögt med läsningen. Det blir bara 3-4 sidor på kvällarna som jag orkar med innan ögonen går i kors. Det är trist för jag kommer aldrig riktigt in i boken som jag läser. Jag tror att den är riktigt bra, det känns som en riktigt bra bok men ändå orkar jag liksom inte. Det var samma med Vallgrens tidigare bok, otroligt välskriven och en fantastisk story men ändå går det trögt. Jag hoppas att det är mig det är fel på och att jag ger mig på böckerna vid fel tidpunkt för jag vill verkligen tycka att de är de mästerverk som det sägs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar