måndag 12 mars 2012

Sophie Kinsella - Mitt nya jag


Jag har aldrig blivit besviken på Sophie Kinsella och jag blir det verkligen inte den här gången heller! Istället fortsätter jag att förundras över hur fantastiskt hon skriver! Jag sitter med ett leende på läpparna boken igenom och skrattar och skäms om vartannat.

Lexi är med i en bilolycka och tappar minnet. Hon minns ingenting från de senaste tre åren och tror att hon är 25 år, har sneda tänder, krulligt hår, är lite överviktig och misslyckad över huvudtaget. Jobb och pojkvän är skit tror hon, men snart märker hon att så inte är fallet. Hon är nu 28 år, snygg och vältränad, gift med en multimiljonär och har en chefspost på ett stort företag. Hon kallas för kobran på jobbet och alla är rädda för henne och hennes gamla kompisar vill inte veta av henne. Hm, vad är det som har hänt på de här tre åren egentligen? Det måste hon ta reda på samtidigt som hon hela tiden får nya kallduschar och överraskningar.

Underbar bok! Läs den :)

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Den ska jag notera i mitt minne att jag ska läsa, verkar kul!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte också mycket om den. Man blir sällan besviken på Kinsella. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar