torsdag 1 mars 2012

Marita Conlon-McKenna - En liten hattaffär på hörnet


Underbar bok! Jag älskade verkligen den här boken och den fick mig att bli så inspirerad. Nu vill jag bli modist! Jag fick en hel del nya idéer och boken fyllde mig med en härlig känsla. Feelgood när det är som allra bäst helt enkelt!

Ellie Matthews ärver en hattbutik efter sin mor som gått bort. Hennes mor var modist och byggde upp det lilla företaget under trettio år. Ellie har tillbringat hela sitt liv i den lilla butiken, men nu vet hon inte vad hon ska göra. Första tanken är att ta erbjudandet från det stora fastighetsbolaget som ska bygga en galleria på gatan, ta pengarna och börja ett nytt liv. Men det är inte så lätt att bara lämna det som varit en så stor del av ens liv och gå vidare.

Boken innehåller det mesta man vill ha ut av en feelgood och självklart korsar några män Ellies väg också.

3 kommentarer:

  1. Ja, visst var den mysig!! Man blir sugen på olika saker när man läser olika böcker. Ibland vill man ha hund, ibland öppna affär osv.

    SvaraRadera
  2. Såg den här boken för ett tag sedan och tyckte att den verkade intressant

    SvaraRadera
  3. Åh, den är ju så mysig! Man blir så sugen på att ha hatt, göra hattar, titta på hattar, ja allt som har med hattar att göra!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar