torsdag 3 november 2011

Nya pärltavlor


Det här är vad jag pysslar med nu för tiden sedan jag kommit av mig med målningen. Stora pärlplattor som jag bygger medan jag lyssnar på ljusböcker, den perfekta kombon :) De två ovanför med Lady Gaga och Madonna på innehåller 14 400 pärlor styck. Det är rätt många pärlor. Storleken är 60x60 cm.
Elvis nedan är 60x45 cm och tyvärr gör inte fotot den rättvisa. Det är så med pärltavlor att de blir bättre på håll eftersom inte pärlorna syns så bra då. De blir tydligare och mer detaljerade ju längre ifrån man står.

5 kommentarer:

  1. Wow! imponerande!!! Så fina!!!!

    SvaraRadera
  2. Häftigt! Är det utmärkt vilken färg som ska sitta var eller hur går det till? Köper man en färdig sats?

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Klok som en bok: Man köper ett startpaket som heter Photopearls. Det ingår ett dataprogram som gör om din bild till ett pärlmönster som du sedan skriver ut. Det ingår pärlor i 30 olika nyanser, pärlplattor samt klisterark. Sen är det bara att bygga! Det är inte så svårt, men det tar ett tag att lära sig hur man får till bilderna bra i dataprogrammet. Man kan även brodera korsstygn efter mönstret om man vill :)

    SvaraRadera
  4. Så man kan skriva ut vilken bild man vill då eller? Har sett i någon inredningstidning att man kunde göra pärlplatta av ett foto av sitt barn tex, tyckte det verkade kul:-)

    SvaraRadera
  5. Ja, man tar vilket foto man vill och laddar upp i programmet. Jag har gjort på barnen också. Man kan säga att ju större tavla och ju mer närbild, ju bättre och tydligare tavla blir det.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar